21.9.10

Το χρονικό μιας επένδυσης που χάθηκε στους σκοτεινούς δρόμους της σκοπιμότητας και της αρρωστημένης γραφειοκρατίας





Δούλεψε στο Βέλγιο ήλθε στην Ελλάδα με πρόθεση να δημιουργήσει μία επιχείρηση με τουλάχιστον 4 θέσεις εργασίας να επενδύσει, να δουλέψει και να ζήσει στην Ελλάδα. Έκανε το μοιραίο σφάλμα δεν λογάριασε τα ταπεινά συμφέροντα, το μίσος, την στενοκεφαλιά και κυρίως το τέρας της Ελληνικής Γραφειοκρατίας που καταστρέφει κάθε προσπάθεια δημιουργίας επιχειρήσεων, ανάπτυξης και προόδου. Εάν ήθελε να κάνει την ίδια επένδυση, την ίδια εποχή, στην γειτονική Βουλγαρία θα δούλευε, θα κέρδιζε και θα είχε κάνει απόσβεση της επένδυσής του εδώ και 15 χρόνια. Η τιμωρία του είναι ότι ήθελε να ζήσει, να δουλέψει στην Ελλάδα, όμως δεν έλαβε υπ’ όψιν βασικά στοιχεία της Ελληνικής πραγματικότητας. Δεν ήξερε ας ρώταγε.
Το έτος 1994 ζήτησε και πήρε άδεια ίδρυσης πλυντηρίου και λυπαντηρίου αυτοκινήτων επί της Ε.Ο. Σερρών Προμαχώνα. Στην συνέχεια τον Νοέμβριο του 1994 θέλησε να ιδρύσει σταθμό υγρών καυσίμων (ήδη από τον Ο-κτώβριο του 1994 αλλάζει ο νόμος και πιο συγκεκριμένα το Π.Δ 143/89 αντικαθίσταται με το νέο Π.Δ 401/1993 σύμφωνα με το οποίο καθορίζονται οι ελάχιστες αποστάσεις που πρέπει να απέχει μία θέση σταθμού πώλησης υγρών καυσίμων από διασταυρώσεις με άλλους δρόμους ανάλογα με την κατηγορία της οδού). Ενώ λοιπόν ισχύει ο νέος νόμος εδώ και ένα χρόνο, την 30-11-1995 αρνούνται να του δώσουν άδεια με πρόσοψη επί της Ε.Ο με το αιτιολογικό ότι δεν έχει το απαραίτητο πρόσωπο επί της Ε.Ο αλλά του δίδουν άδεια από πλευρικό χωματόδρομο. Αντικειμενικά βέβαια η οδική επιβάρυνση της οδού είναι η ίδια αφού τα οχήματα που θα εξυπηρετούνται θα είναι τα ίδια. Στην εκδοθείσα άδεια ίδρυσης ουδόλως μνημονεύεται το νέο Π.Δ αλλά το παλαιότερο ισχύον. Ενώ υπάρχει ήδη απαλλοτρίωση των εκατέρωθεν της Ε.Ο ιδιοκτησιών για την διαπλάτυνση της οδού η οποία συντελέστηκε το1999 με την παρακατάθεση του αναλόγου ποσού, ουδόλως λαμβάνεται τούτο υπ’ όψιν αλλά η αρμόδια υπηρεσία απαιτεί πρόσωπο 80 μέτρων το οποίο όμως όπως βεβαιώνεται από αρμόδιο τοπογράφο της δ/νσης Τεχνικών υπηρεσιών της Νομαρχίας Σερρών είναι 91,50 μέτρα. Σε έγγραφο του 2002 η ΔΕΣΕ επιμένει στον ισχυρισμό της ότι του οικοπέδου είναι μικρότερο των 80 μέτρων χωρίς να λέγει που βασίζει αυτόν τον ισχυρισμό της παρά την αντίθετη άποψη επίσης αρμοδίου οργάνου. Από την άλλη πλευρά το τοπικό Συμβούλιο Χαρωπού κάνοντας κακή χρήση της πρόσκαιρης πολιτικής δύναμης που έχει, εξυπηρετώντας αλλότρια συμφέροντα και κινούμενο από ταπεινά κίνητρα, αγνοώντας μέχρι πριν από λίγο ακόμη και την συντέλεση της πράξης απαλλοτρίωσης, δύο (2) φορές εκδίδει ψευδή βεβαίωση ισχυριζόμενο ότι ο χωματόδρομος που συμβάλει στην πρόσοψη του προς αξιοποίηση αγρού χρησιμοποιείται από μεγάλα οχήματα και έχει πυκνή κυκλοφορία λεωφόρου. Μάταια πρόσωπα υπεύθυνα και αρμόδια προσπαθούν να τους δώσουν να καταλάβουν ότι αυτό αποτελεί ψευδή βεβαίωση και ότι τούτο είναι αναληθές. Κινούμενοι από ταπεινά κίνητρα αρνούνται να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις των αρμοδίων αλλά και το χειρότερο εξ όλων, το Δημοτικό Συμβούλιο Σιδηροκάστρου επιβεβαιώνει με απόφασή του το ψευδές περιεχόμενο της απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου Χαρωπού αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Όλοι βασίζονται στους αργούς ρυθμούς που κινείται η Ελληνική Δικαιοσύνη και στο μικροκομματικό τους συμφέρον. Αυτό είναι το μοναδικό κίνητρο που κατέστρεψε την Ελλάδα και συνεχίζει να την καταστρέφει σε δόξα της κακώς εννοούμενης πολιτικής σκοπιμότητας.

Αλλά σαν να μην φτάνουν όλα τα παραπάνω, έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα κράτος που κυριολεκτικά δεν ξέρει τι θέλει, τι κάνει και γιατί κάνει αυτό που κάνει. Το 1999 το Ελληνικό Δημόσιο πληρώνει 317.705.190 δραχμές για την αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων για την διαπλάτυνση της Ε.Ο Σερρών Προμαχώνα. Η διαπλάτυνση στο συγκεκριμένο σημείο δεν έγινε ποτέ διότι τελικά έγινε η νέα Εθνική οδός η οποία «ακόμη δεν τελείωσε και δεν παραδίδεται». Το Ελληνικό δημόσιο αδιαφορώντας για τις συνέπειες του ημιτελούς αυτού έργου, αλλά και για την κατάσταση της απαλλοτριωμένης ζώνης (καταλήψεις, οργιώδης βλάστηση, καθίζηση του εδάφους με κίνδυνο ανατροπής κάποιου οχήματος το οποίο θα πλησιάσει στο άκρον της οδού), όταν τόλμησε ο πολίτης να καθαρίσει με δικά του έξοδα την έκταση που βρίσκεται μπροστά στο κτήμα του, να την ισοπεδώσει και να την διαμορφώσει με χώρο προσβάσιμο η κτηματική υπηρεσία του δημοσίου το θεώρησε κατάληψη ενώ προκλητικά κλείνει τα μάτια σε άλλες κραυγαλέες παραβιάσεις (περιφράξεις, δενδρoφυτεύσεις κλπ). Το ξέρουμε όλοι, το έχουμε νιώσει τόσα χρόνια στο πετσί μας ότι η διοίκηση του Ελληνικού Δημοσίου είναι «αυτιστική» είναι με «ειδικές ανάγκες» εξυπηρετούσα διαμέσου των φορέων της συγκεκριμένα συμφέροντα. Ενίοτε είναι και προκλητική με κάποιες ενέργειές της αλλά όταν έρχεται η ώρα της ευθύνης όλοι κάνουν την πάπια, τραβούν την ουρά τους κρύβονται πίσω από τις πολυδαίδαλες υπηρεσιακές αρμοδιότητες που το μόνο που κάνουν είναι να περιπλέκουν τα θέματα που απασχολούν τους πολίτες παρά να τα επιλύουν.
Επειδή κάποιος καλοπροαίρετος (αν και σπανίζει το είδος αυτό) μπορεί να πει γιατί διαμαρτύρεσαι αφού δεν έχεις τις νόμιμες προϋποθέσεις για να υλοποιήσεις τα σχέδιά σου. Οι προϋποθέσεις υπάρχουν!!! Το κράτος μόνιμα αδιαφορεί για την επίλυση των προβλημάτων των πολιτών, διασπαθίζει το δημόσιο χρήμα χωρίς έλεγχο και χωρίς ευθύνη. Εγκαταλείπει έργα, υπερασπίζεται την δημόσια περιουσία «κατ’ επιλογήν» αρνούμενο να δει και θετικές πράξεις υπέρ αυτού, πνίγει και καταδιώκει κάθε προσπάθεια επένδυσης και ανάπτυξης εκτός εάν υπάρχει «άνωθεν εντολή» ή άμεσο οικονομικό όφελος!!!! των εμπλεκομένων οργάνων της διοίκησης.
Το αποτέλεσμα των παραλόγων ενεργειών και της αλλοπρόσαλλης πολιτικής και τακτικής των διαφόρων εμπλεκομένων φορέων (πολιτικών και Διοικητικών) έφεραν την χώρα μας στην κατάντια αυτή που ζούμε σήμερα. Συνεχίστε την ίδια τακτική και θα έλθει η πλήρης υποδούλωσή μας!! Αλλά τότε μην νομίστε ότι εσείς θα μείνετε στο απυρόβλητο!! Θα γίνετε και οι ίδιοι σκλάβοι και υπηρέτες αυτών που θα αναλάβουν τα ηνία της χώρας!!!
Γιώργος Παπαδημητρίου
Εφημερίδα : Ψιθυροι της Σιντικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου